احیای تالاب انزلی

احیای تالاب انزلی

احیای تالاب انزلی، به گزارش گیلان جاب، به نقل از خبرگزاری تسنیم: اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه نظارت بر اجرای تأکیدات رئیس جمهور در سفر به گیلان که با حضور معاون اجرایی رییس جمهور در استانداری برگزار شد اظهار داشت: تشکیل کارگروه آزادسازی سواحل دریای خزر، احیاء تالاب انزلی و رودخانه‌های زرجوب و گوهرود رشت از جمله اقدامات مهم است.

استاندار گیلان گفت: قبل از دستور رییس جمهور و ضرب‌الاجل 20 روزه، نخستین جلسه کارگروه در زمینه آزادسازی سواحل را در استان گیلان تشکیل دادیم و اعلام کردیم همه دستگاه‌های اجرایی تا پایان بهمن ماه این موضوع را تعیین تکلیف کرده و اقدام به آزادسازی سواحل کنند.

عباسی با اشاره به بازدید رییس جمهور از رودخانه‌های گوهررود، زرجوب و حضور در منطقه سیاه اسطلخ رشت ابراز داشت: بعد از دستور رییس جمهور که ضرب‌الاجل 20 روزه را دادند، تمام دستگاه‌ها موظف شدند که آزادسازی سواحل را انجام دهند.

احیای تالاب انزلی

به نقل از تحریریه گیلان جاب:

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به مشکلات آب کشاورزی در منطقه سیاه اسطلخ رشت خاطرنشان کرد: مردم این منطقه برای کشت برنج از آب آلوده که از محله عبور می‌کند استفاده می‌کنند.

وی ابراز داشت: جهاد کشاورزی بایستی با همکاری آب منطقه‌ای جهت تامین آب منطقه سیاه اسطلخ اقدام کند و شهردار رشت نیز نسبت به پاکسازی و لایروبی سطحی در رودخانه‌ها به‌منظور کاهش آلودگی‌ رودخانه اقدام کند که این عملیات آغاز شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان جزو 5 استان حادثه‌خیز کشور است تصریح کرد: در سال‌های گذشته همواره صدماتی به استان از سوی سیل، طوفان و سایر موارد وارد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *