استیضاح شهردار رشت

استیضاح شهردار رشت

استیضاح شهردار رشت، به گزارش گیلان جاب، به نقل از خبرگزاری تسنیم:

ساماندهی دستفروشان، تغییر کاربری میدان شهدای ذهاب، معضلات ترافیکی و ارائه سوال به شهردار بخشی از موضوعات مطرح شده در جلسه عصر امروز شورای اسلامی شهر رشت بود که‌ عصر امروز برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به تغییر کاربری میدان شهدای ذهاب رشت اظهار داشت: با توجه به اینکه دیگر میدانی در این منطقه وجود ندارد کمیسیون فرهنگی باید نام جدیدی برای آن انتخاب کند.

محمدحسین واثق کارگرنیا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه میدان شهدای ذهاب قدمگاه شهیدان گیلان محسوب می‌شود و مکانی بسیار ارزشمند است لذا انتظار داریم رئیس کمیسیون فرهنگی با توجه به این موضوع و با حفظ اصالت این مکان نامی برای آن برگزیند.

به نقل از تحریریه گیلان جاب:

وی با اشاره به گلایه شهروندان در مورد معضل ترافیک در شهر رشت عنوان داشت: با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می‌شویم باید تمهیدات لازم از سوی معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری با راهنمایی رئیس کمیسیون ترافیک و حمل نقل شورای شهر  انجام شود.

استیضاح شهردار رشت

کارگرنیا با تأکید بر لزوم ساماندهی دستفروشان توسط شهرداری ابراز داشت: این معضل صدای دست فروشانی که چندین سال در این مکان‌ها حضور دارند را نیز در آورده است و در بازدیدی که از خیابان شیک، خیابان امام خمینی(ره) و خیابان شریعتی داشتیم بسیار مشهود بود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در ساماندهی دستفروشان حفظ کرامت در برخورد با آنان بسیار مهم است اذعان کرد: شاهد این هستیم که در دهه فجر فضاسازی شهری در رشت بسیار ضعیف انجام شده است و شهرداری باید در جهت رفع کمبودها تلاش کند.

کارگرنیا افزود: در پارک‌های شهر اراذل و اوباش، سگ‌گردانی و حضور سگ‌های بلاصاحب، راکبین دوچرخه سوار، عدم رعایت شئون اخلاقی سبب نارضایتی شهروندان را شده و لازم است تا شهرداری در این زمینه برای حل این مشکلات ورود کند.

وی با اشاره به موضوع طرح سوال از شهردار از سوی 9 عضوی شورای شهر رشت با بیان اینکه پرسیدن سوال حق اعضای شورای شهر است خاطرنشان کرد: شهردار رشت 10 روز بعد از دریافت سوالات فرصت دارد تا با مدارک و مستندات در صحن شورا حاضر شود و به سوالات اعضای شورا پاسخ دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *