بازسازی خط تولید کارخانه های گیلان

بازسازی خط تولید کارخانه های گیلان، به گزارش گیلان جاب، به نقل از خبرگزاری تسنیم: تیمور پورحیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درباره برنامه سازمان صمت گیلان برای بهره‌گیری از دانش‌بنیان جهت رونق تولید و اشتغال‌زایی در استان اظهار داشت: نخستین اقدام سازمان صمت گیلان در این راستا تشکیل ستاد تحقق شعار سال و برگزاری جلسات در این زمینه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: همچنین در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اقدام به تدوین برنامه‌هایی جهت افزایش تعداد واحدهای تولیدی دانش‌بنیان با تعریف پروژه‌هایی در همکاری با دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری کردیم.

وی با بیان اینکه تدوین برنامه‌های حمایتی برای افزایش تولید واحدهای فعال از طریق حل مشکلات آن‌ها با تکیه بر روش‌های مبتنی بر دانش از دیگر برنامه‌های سازمان است گفت: فعال‌سازی مجدد واحدهای راکد از طریق حمایت‌های مبتنی بر دانش در دستور کار است.

پورحیدری با تأکید بر بهبود فرایندهای تأمین مواد اولیه و تأمین سرمایه واحدهای تولیدی با اولویت واحدهای دانش بنیان ابراز داشت: از دیگر برنامه‌های سازمان، راهبری واحدهای تولیدی جهت استفاده از ظرفیت موجود در کشور و تأمین مواد از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در جهت رونق تولید است.

به نقل از تحریریه گیلان جاب:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه از طرفی اولویت‌گذاری ارائه خدمات ویژه در حوزه تجارت خارجی و ارائه مشاوره به واحدهای دانش‌بنیان استان نیز در دستور کار است افزود: علاوه بر این بسترهای مناسب جهت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در واحدهای تولیدی فراهم می‌شود.

 

بازسازی خط تولید کارخانه های گیلان

 

وی در مورد اقدامات سازمان صمت گیلان جهت به‌روزرسانی خط تولید کارخانجات برای افزایش بهره‌وری آنان با توجه به فرسودگی و به‌روز نبودن خط تولید برخی از صنایع خاطرنشان کرد: به‌روز کردن خطوط تولیدی واحدهای صنعتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

پورحیدری به نقش موثر به‌روزرسانی خط تولید در کاهش هزینه‌ها و نهایتاً قیمت تمام شده واحد صنعتی و افزایش صرفه اقتصادی کالای تولیدی اشاره و بیان کرد: به‌روز کردن خط تولید متضمن تداوم فعالیت و حفظ و یا افزایش اشتغال است لذا در برنامه‌های این سازمان جایگاه ویژه‌ای دارد.

رئیس سازمان صمت گیلان افزود: از این رو مقرر شد تا واحدهای قدیمی که در گذشته فعالیت قابل توجهی داشتند اما به مرور زمان خطوط آن‌ها مستهلک شده و یا اینکه بازار فروش محصولات تولیدی آن به دلیل ورود تولیدات با کیفیت و متنوع جدید کساد شده شناسایی و پیشنهاد بازسازی و نوسازی خطوط داده شود.

وی گفت: در صورت تمایل واحدهای صنعتی، اگر به دلیل کمبود نقدینگی تاکنون اقدام به به‌روز کردن ماشین‌آلات نکرده‌اند از طریق تسهیلات بانکی درخواست تسهیلات بازسازی و نوسازی از محل رونق تولید در کارگروه رفع موانع تولید مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اظهار داشت: پس از بررسی درخواست تسهیلات بازسازی و نوسازی در کارگروه رفع موانع تولید، آن واحد به بانک عامل معرفی و به عنوان دبیرخانه کارگروه رفع موانع تولید پیگیری مقتضی جهت رفع موانع احتمالی تا زمان اخذ تسهیلات بانکی انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *