بازگشت محدودیت های کرونایی به گیلان

بازگشت محدودیت های کرونایی به گیلان

بازگشت محدودیت های کرونایی به گیلان، به گزارش گیلان جاب، به نقل از خبرگزاری تسنیم: شهرستان‌های رودسر، رودبار، لاهیجان، رشت، خمام، بندرانزلی، رضوانشهر و آستارا 8 شهرستان زرد کرونایی گیلان هستند از طرفی به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، گیلان یکی از استان‌ها با میزان بالای شیوع سویه امیکرون است.

استان گیلان دومین استانی بود که با ویروس کرونا مواجه شد و از همان نخستین روزهای آغاز اجرای طرح واکسیناسیون در استان‌ها، گیلان با تمام قوا پای کار آمد و در زمین میزان پوشش‌دهی واکسیناسیون از تمامی استان‌های دیگر پیشی گرفت.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر 95 درصد از مردم استان گیلان دز نخست، 85 درصد دز دوم و 26 درصد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و انجام واکسیناسیون در گیلان سرعت خوبی دارد.

به دنبال گسترش سویه امیکرون کرونا در شهرستان‌های استان گیلان که موجبات تغییر رنگ کرونایی 8 شهرستان مذکور را فراهم آورد محدودیت‌های کرونایی در تردد نیز مجدداً به استان بازگشت تا مردم به دور از عادی‌انگاری، بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به نقل از تحریریه گیلان جاب:

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان تا روز گذشته 67 بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که البته تعداد بستری‌شدگان جدید نسبت به روز گذشته افزایش دارد.

بازگشت محدودیت های کرونایی به گیلان

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر 207 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و لازم به ذکر است که این میزان در روز گذشته 168 بود و این افزایش‌ها هشداری برای لزوم توجه بیشتر به پروتکل‌های بهداشتی است.

روند افزایشی آمار بستری‌شدگان کرونایی و بستری شدن بیماران جدید کرونایی در استان گیلان از هفته‌های گذشته آغاز شده و به تدریج بر این آمار افزوده می‌شود که باید توجه داشت در صورت آغاز و اوج‌گیری پیک ششم نهایت توجه به دستورالعمل‌ها انجام گیرد تا خیز ششم مانند پیک پنجم طولانی نباشد.

لازم به ذکر است که پیک پنجم کرونا از تابستان امسال به دنبال مسافرت‌های غیرضروری و عادی‌انگاری هم‌وطنان در استان گیلان آغاز شد و مردم استان تا پاییز با این خیز دست و پنجه نرم می‌کردند و شمار زیادی از هم‌استانی‌ها را در پیک پنجم کرونا از دست دادیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *