برگزاری تئاتر خیابانی در بندر انزلی

برگزاری تئاتر خیابانی در بندر انزلی

برگزاری تئاتر خیابانی در بندر انزلی،به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد رحمان زاده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت سردار شهید حاج (قاسم سلیمانی) گفت:

نخستین جشنواره تئاتر خیابانی را با عنوان حدیث باران به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی برگزار می‌کند.

او با بیان اینکه این جشنواره با همکاری این اداره و شهرداری انزلی برگزار می‌شود، افزود:

هدف ارتقای تئاتر خیابانی و حمایت از تولید آثار نمایشی برای اجرا در خارج از صحنه‌های معمول تئاتر به دلیل شرایط اجتماعی ناشی از همه گیری ویروس کرونا با اولویت صیانت از سلامت، هنرمندان، مخاطبان و برگزارکنندگان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی گفت:

پاسداشت رشادت و ایثار سردار سلیمانی و شهدای والامقام ایران اسلامی، ترویج و زنده نگاه داشتن تفکر ایثار و صداقت و مقاومت سربازان وطن و تلاش برای حرکت در مسیر رشادت و از جان گذشتگی و همچنین مردمی بودن از اهداف برگزاری این جشنواره است.

برگزاری تئاتر خیابانی در بندر انزلی

رحمان زاده افزود:

تقویت امید، افزایش نشاط اجتماعی با بهره‌گیری از قابلیت‌های هنر نمایش در حوزه‌های ارزشی و مذهبی، تقویت انگیزه همدلی و مشارکت اجتماعی، ارتباط بی واسطه با مخاطبان و شهروندان برای انتقال مفاهیم از طریق تئاتر خیابانی و همچنین ایجاد مکانی برای تبادل تجربه‌های نو و دانش تئاتر در میان هنرمندان از دیگر اهداف این جشنواره است.

او گفت:

آثار جشنواره باید بر اساس موضوعات مذهبی، دفاع مقدس، مقاومت، مدافعان حرم، سربازان وطن، ایثار و شهادت به دبیرخانه جشنواره ارائه شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی با اشاره به اختصاص بخشی از جشنواره به تئاتر کودک، افزود:

ستاد برگزاری جشنواره بخش تئاتر کودک را با هدف حمایت از آثار نمایشی خلاق در تربیت نسل آینده و پرورش فرزندان در نظر گرفته که در این بخش دبیرخانه جشنواره نمایش‌های تولید شده متقاضیان را به صورت نسخه تصویری دریافت می‌کند.

رحمان زاده گفت:

آثار بخش اصلی مسابقه تئاتر خیابانی خیابانی از میان موضوعات مورد تاکید جشنواره انتخاب و این بخش به صورت رقابتی برگزار می‌شود.

او همچنین به انجام فراخوان مسابقه دلنوشته با موضوع نامه‌ای به سردار دل‌ها ویژه دانش آموزان اشاره کرد و افزود: مسابقه نقاشی حدیث باران نیز برای سنین ۹ تا ۱۶ سال با موضوع ایثار، شهادت، دفاع، سرباز وطن، مرد میدان، بانوی بهشتی و فاطمیه برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی تصریح کرد: مهلت ارسال لوح فشرده آثار تولید شده بخش اصلی مسابقه و بخش کودک و نوجوان پنجم دی ماه و اعلام نمایش‌های برگزیده برای شرکت در بخش مسابقه هفتم دی ماه است و جشنواره در روز‌های پنجشنبه و جمعه دهم دی ماه امسال برگزار می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *