بهره برداری از پروژه خازن گذاری در رشت

بهره برداری از پروژه خازن گذاری در رشت، به گزارش گیلان جاب، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان:مدیر امور نظارت بر تعمیرات پست‌ها و خطوط معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: پروژه خازن گذاری با هدف کاهش بار راکتیو پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت جنوب رشت در سال قبل اجرا شد که امسال به اتمام رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

به گفته حمید بابایی، پروژه نصب بانک خازنی این پست جمعا به ظرفیت ۹.۶ مگاوار (mvar) با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد ریال و با با هدف تأمین برق مطمئن و پایدار با ضریب اطمینان بالا انجام شد.

 

بهره برداری از پروژه خازن گذاری در رشت

 

به نقل از تحریریه گیلان جاب:

او در خصوص لزوم اجرای این پروژه می‌گوید: با توجه به پرباری خطوط و ترانسفورماتور و به منظور اصلاح میزان توان راکتیو مصرفی و ضریب توان، ایجاد بانک خازنی در این پست ضرورت داشت.

 

مدیر امور نظارت بر تعمیرات پست‌ها و خطوط معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: اجرای فوندانسیون، نصب خازن، کابلکشی و نصب تابلوی ۲۰ کیلوولت در اتاق مربوطه جهت کنترل فیدر‌های خازنی از جمله کار‌هایی بود که در اجرای این پروژه انجام شد.

 

پیمانکار نصب و راه‌اندازی پروژه نیز شرکت حامیان سازه (بخش ساختمانی) و پیمانکار بخش الکتریکی پروژه شرکت احداث نیرو صنعت بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *