رهاسازی آب سد سفیدرود

رهاسازی آب سد سفیدرود، به گزارش گیلان جاب، به نقل از خبرگزاری مهر: اسدالله عباسی پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب گیلان با اشاره تنش‌های موجود در حوزه کم آبی، اظهار کرد: پیش بینی‌های صورت گرفته در زمینه میزان آب ذخیره شده و بارش‌ها محقق نشده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه شهرستانی مدیریت آب کشاورزی تشکیل شده است، افزود: باید تلاش شود تا دغدغه کشاورزان در زمینه تأمین آب برای مزارع کاهش یابد.

استاندار گیلان به اقدامات صورت گرفته برای کاهش این دغدغه‌ها اشاره و اضافه کرد: مدیریت درست، مصرف بهینه و رعایت عدالت در حوزه آب کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه در سال‌های گذشته اقدامات مناسبی برای نگهداری تأسیسات آب انجام نشده است، ادامه داد: باید تأسیسات به روزرسانی شده و در صورت بروز هر گونه مشکل دستگاه متولی پاسخگو باشد.

عباسی با تأکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی برای نگهداری تأسیسات آب، تصریح کرد: باید با تعامل و هم افزایی میان دستگاه‌های متولی عملکرد خوبی در توزیع آب کشاورزی داشته باشیم.

رهاسازی آب سد سفیدرود

به نقل از تحریریه گیلان جاب:

وی با تأکید بر پرهیز از هرگونه موازی کاری یا تنش مدیریتی، افزود: باید با ارائه خدمات مطلوب و برنامه ریزی شده زمینه رفع دغدغه کشاورزان فراهم شود.

استاندار گیلان با اشاره به نگرانی کشاورزان از کمبود آب، تصریح کرد: علاوه بر اتکا به ذخایر آبی استان، بسیار امیدوار به بارش رحمت الهی برای تأمین آب مورد نیاز کشاورزان هستیم.

وی با بیان اینکه از امروز آب سد سفیدرود برای انجام عملیات زراعی رهاسازی می‌شود، تصریح کرد: بر اساس اعلام قبلی ۱۲ اردیبهشت ماه زمان رهاسازی آب سفیدرود بوده که از امروز این کار انجام می‌شود.

عباسی با اشاره به لزوم اهتمام ویژه برای کاهش نگرانی کشاورزان، گفت: فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید برای توزیع عادلانه آب و رفع مشکلات احتمالی پای کار باشند و مدیریت جهادی و استفاده از ظرفیت بسیج و مردم را محور اصلی کار خود قرار دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *