سالروز شهادت نرجس خانعلی زاده

سالروز شهادت نرجس خانعلی زاده

سالروز شهادت نرجس خانعلی زاده، به گزارش گیلان جاب، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: نرجس خانعلی زاده، پرستار جوان بخش اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان سال ۱۳۹۸ در آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران؛ حین رسیدگی به بیماران، به کووید ۱۹ مبتلا و بستری شد.

او روز سه شنبه ۶ اسفند ماه در سن ۲۴ سالگی و در راه خدمت رسانی به بیماران، جان خود را از دست داد و به عنوان نخستین شهید مدافع سلامت کشور نامیده شد.

گیلان از نخستین استان‌های درگیر ویروس کرونا در کشور بود.

طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ بیش از ۳۰ تن از کادر بهداشت و درمان استان، جان شیرین خود را با مظلومانه‌ترین شیوه ممکن در دوران کرونا از دست دادند.

مراسم دومین سالروز شهادت نرجس خانعلی زاده دیروز (پنجشنبه ۵ اسفند ماه) در سالن ورزشی شهدای کلاچای برگزار شد.

به نقل از تحریریه گیلان جاب:

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مناسبت دومین سالگرد عروج آسمانی نخستین پرستار مدافع سلامت کشور، شهید نرجس خانعلی زاده پیامی صادر کرد.

سالروز شهادت نرجس خانعلی زاده

در این پیام آمده است:

۲ سال از عروج آسمانی فرشته سفیدپوش، شهید نرجس خانعلی زاده، اولین پرستار شهید مدافع سلامت کشور می‌گذرد.

ششم اسفند ماه سالروز شهادت این پرستار گرانقدر که از سوی وزارت بهداشت به عنوان روز بزرگداشت پرستار مدافع سلامت نیز نامگذاری شده است، نشان دهنده جایگاه ارزشمند پرستارانی است که عاشقانه دل و جان را در گرو دفاع از هموطنان خود در مقابل ویروس منحوس کرونا نهاده و در این مسیر همچون کوهی استوار پایداری کردند.

هرچند زبان از بیان فداکاری این حماسه سازان جان برکف قاصر است، اما این روز بزرگ فرصت مغتنمی است تا به پاس زحمات و ایثارگری‌های این فرشتگان سفیدپوش، سر تعظیم فرود بیاوریم و قدردان تلاش و ازخودگذشتگی آنان و خانواده‌های ایثارگرشان باشیم.

تلاش صادقانه و زینب‌گونه شهید نرجس خانعلی زاده در خدمت به بیماران و حضور در خط مقدم دفاع از مردم در برابر ویروس منحوس کرونا، قطعا به‌ عنوان نقطه عطفی در تاریخ حوزه سلامت استان و کشور، ماندگار خواهد بود.

این جانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید گرانقدر و ابراز همدردی با خانواده محترم ایشان، از درگاه خداوند منان، ریشه کنی ویروس منحوس کرونا و توفیق پیروی از آرمان‌های شهدای والامقام به ویژه شهدای مدافع سلامت را مسئلت دارم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *