اشتغال زایی برای زندانیان

اشتغال زایی برای زندانیان

اشتغال زایی برای زندانیان، به گزارش گیلان جاب، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: رضا محمدی اصل، مدیرکل زندان‌های گیلان در حاشیه بازدید زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از زندان‌های استان گیلان، سند تحولی و ماموریتی که در این مسیر مشخص شده را بسیار ارزشمند دانست و گفت: یکی از تلاش‌ها برای ساخت بستر اشتغال برای زندانیان و خانواده‌های آنان حضور کارآفرینان و صاحب نظران فن است.

به گفته او، با توجه به توانمندی‌های بسیج و حضور جهادی در همه عرصه ها، می‌توانیم در جهت توسعه کار آفرینی و اشتغالزایی زندانیان کمکی‌های شایانی کسب کنیم.

هر گونه تلاش برای کسب و کار خانواده‌های زندانیان با آموزش مناسب برای این گروه هدف بسیار مفید است و اشتغالزایی برای زندانی و خانواده او فرصتی را برای بازگشت سعادتمندانه به جامعه فراهم می‌کند.

از ابتدای سال تاکنون با همکاری سپاه قدس استان و سازمان بسیج حقوقدانان بیش از ۲۱۹ زندانی را آزاد کردیم.

کمک ۷۵ میلیون تومانی به خانواده‌های مددجویان که بسته‌های معیشتی هر کدام به ارزش ۵۰۰ هزار تومان تحویل خانواده‌های زندانیان شد.

به نقل از تحریریه گیلان جاب:

۴۳ نفر از زندانیان مالی استان در جریان سفر رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به استان آزاد شدند.

اشتغال زایی برای زندانیان

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به آغاز نهضت کمک‌های مومنانه با فرمان مقام معظم رهبری از رمضان سال گذشته تاکنون، گفت: این نهضت را با توزیع بسته‌های معیشتی آغاز کردیم و در حال حاضر یک سبد خدماتی ۱۵ قسمتی توسط سپاه استان‌ها و بسیج نواحی و پایگاه‌های مقاومت به مردم ارائه می‌شود.

به گفته او ، یکی از قسمت‌های این سبد خدماتی مومنانه، آزادسازی زندانیان جرایم مالی و غیر عمد است و کمک‌های مومنانه سال ۱۴۰۰ در ۹ مرحله زمان بندی شده که دهه فجر مرحله هشتم است لذا قبل از عید نوروز نیز یک کمک سراسری خواهیم داشت.

در دهه فجر امسال بیش از ۷۰۰ زندانی آزاد خواهند شد و یک میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی هر کدام به ارزش ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان را توزیع خواهیم کرد.

توزیع ۷۵۰ سری جهیزیه برای زوج‌های جوان که بخشی از کمک‌های مومنانه با محوریت نمایندگان اقلیت‌های مذهبی و ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی توزیع خواهد شد.

تهیه و توزیع لوازم کمک آموزشی برای دانش آموزان محروم و بازمانده از تحصیل که کاروان جهادی بسیج در دهه فجر راه اندازی شده و هر روز اختصاص به یکی از اقشار تخصصی بسیح دارد.

با همکاری سازمان جنگل‌ها طرح (ایران سرسبز) را با محوریت کاشت نهال‌های مثمر در دستور کار داریم و جهاد آبرسانی به ۷۲۰۰ روستا نیز آغاز شده است.

نهضت کمک‌های مومنانه را یک مسکن ضروری برای کاهش آلام اقتصادی جامعه است و با تاکید رهبر انقلاب، این کمک‌ها تا رفع کامل تنگنا‌های معیشتی مردم ادامه دارد و امیدواریم به ثبات اقتصادی برسیم و نیازی به این کمک‌ها نباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *