گرم شدن هوای گیلان

گرم شدن هوای گیلان

گرم شدن هوای گیلان، محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار جریانات جنوبی از عصر امروز تا بامداد پنج‌شنبه در منطقه است، اظهار کرد: افزایش دما و وزش باد گرم را در روز چهارشنبه در گیلان شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ افزایش می‌یابد، افزود: براساس پیش‌بینی‌ها وزش باد گرم شدید در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برای استان گیلان پیش‌بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به اینکه در این مدت در نواحی جلگه‌ای پدیده مه صبحگاهی رخ می‌دهد، بیان کرد: با توجه به وزش باد گرم شدید و خشک شدن برگ درختان، مردم و مسافران از روشن‌کردن آتش در جنگل‌ها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه سامانه ناپایدار، بارشی و سرد دیگری از عصر روز چهارشنبه وارد گیلان می‌شود، تصریح کرد: از غروب چهارشنبه افزایش ابر، رعدوبرق، کاهش محسوس دما، بارش باران و وزش باد سرد را برای اکثر نقاط استان پیش‌بینی‌ می‌کنیم.

 

گرم شدن هوای گیلان

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با تأکید بر اینکه بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف پیش‌بینی می‌شود، گفت: این سامانه سرد و بارشی تا غروب روز پنج‌شنبه در گیلان ماندگار خواهد بود و به تدریج از اواخر وقت پنج‌شنبه استان را ترک می‌کند.

دادرس با بیان اینکه دریا در این مدت مواج است، افزود: برای روز پنج‌شنبه ارتفاع موج دریا به بیش از دو متر می‌رسد و برای انجام فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

وی با تأکید بر محکم‌سازی داربست‌ها و سازه‌های موقت، افزود: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی، مرغداری‌ها و شالی‌کاران نیز جهت جلوگیری از خسارت به مزارع تمهیدات لازم را به عمل‌ آورند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با تأکید بر اینکه مسؤولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی انجام دهند، تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: مسؤولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *